Saffier Algemene Voorwaarden

ANVR Reizigersvoorwaarden geldig vanaf 1 juli 2018

Aanvullende Saffier Vakantie Reis Informatie

 

GRENSDOCUMENTEN

 

Paspoort / Identiteitsbewijs

Voor het reizen naar uw vakantie bestemming dient u in bezit te zijn van een geldig paspoort cq.

identiteitsbewijs. Ingevoerde persoonlijke gegevens dienen dezelfde te zijn als in uw paspoort.

Uw paspoort dient voor Turkije tot  6 maanden en voor Egypte (ID-kaart niet toegestaan) tot 6 maanden na uw reis geldig te zijn. Vluchttijden en vluchtroute zijn te allen tijde onder voorbehoud. Vanaf 26 juni 2012 dienen kinderen een eigen paspoort te hebben. (Bijschrijving in het paspoort van de ouder is niet meer toegestaan).
 

 

Visum

Turkije:

Het Turkse Ministerie van Buitenlandse Zaken heeft aangegeven dat vanaf 2 maart 2020 de visumplicht naar Turkije is afgeschaft. Dit betekent dat reizigers met een Nederlands en Belgisch paspoort voor een verblijf van maximaal 90 dagen zonder visum naar Turkije kunnen reizen. Uw paspoort of identiteitskaart dient minimaal 6 maanden na terugkomst geldig te zijn. De bovengenoemde voorwaarden zijn onder voorbehoud en kunnen gewijzigd worden door het Turkse Ministerie van Buitenlandse Zaken.

 

Egypte:
Bij reizen naar Egypte dient het Nederlandse paspoort nog minimaal 6 maanden geldig te zijn bij terugkomst. Het Belgische paspoort dient nog minimaal 6 maanden geldig te zijn bij terugkomst. U heeft een visum nodig dat u bij aankomst in Egypte tegen betaling van EUR 20,- kunt aanschaffen. Belgische paspoorthouders dienen ook nog twee extra pasfoto's mee te nemen.

Reizigers met een andere nationaliteit dienen zelf contact op te nemen met het Turkse/Egyptische Consulaat. 

 

Betalingsregeling

Na bevestiging van uw boeking door Saffier Vakantie, betaalt u 15% van de reissom.

Tevens dienen de kosten van de afgesloten (indien van toepassing) verzekering(en) direct te worden voldaan.

6 weken voor vertrek betaalt u het nog openstaande bedrag van uw reissom.

 

 

UW VLUCHT

 

Aansprakelijkheid
Saffier Vakantie heeft op geen enkele wijze invloed op het vluchtschema en kan daarom niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele wijzigingen/vertragingen.

 

Baby's & Kinderen

Baby tot 2 jaar heeft geen eigen stoel. Gedurende de vlucht moet de baby bij één van de ouders op schoot zitten. Wanneer u toch graag een eigen stoel wenst voor uw baby is het mogelijk dit tijdens uw reservering (telefonisch) aan te geven. Wel is het verplicht dat tijdens het stijgen en landen de baby alsnog op schoot zit.

Vanaf 2 jaar wordt als kind geboekt en heeft eigen stoel  in het vliegtuig.

 

 

Bagagevrijdom:

Het toegestane standaard ruimbagage is:

1 stuk handbagage met afmeting van maximaal 50x35x25 cm en maximaal 7 kilo per persoon.

Hoeveel bagage mag ik meenemen?

 

 

Bagagevoorwaarden

 

Handbagage

Ruimbagage

Ruimbagage

Vertrek per 1 april 2014 

 

Gratis

Gratis

Extra prijs per enkele reis

       

Online reserveren

         

Transavia

 

1 stuk 8 kilo

0 kilo

              Bij te boeken

Tui fly

 

1 stuk 8 kilo

0 kilo

Bij te boeken

Corendon Airlines (Dutch)

 

1 stuk 8 kilo

0 kilo

Bij te boeken

Pegasus Airlines

 

1 stuk 8 kilo

0 kilo

Bij te boeken

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tailwind

 

1 stuk 8 kilo

0 kilo

                 Bij te boeken

Sun Express

 

1 stuk 8 kilo

20 kg (Duitse Luchthavens|)

 

Onur Air

 

1 stuk 8 kilo

0 kilo

Bij te boeken

 

De luchtvaartmaatschappij en Saffier Vakantie zijn niet verantwoordelijk voor het op een later tijdstip afleveren van bagage.

Voor afwijkende bagage en bagagekosten verwijzen wij u naar de websites van de luchtvaartmaatschappijen.

 

informatie over Transavia : Chartermaatschappij website/

informatie over Corendon Dutch Airlines Chartermaatschappij website

informatie over Corendon Air : Chartermaatschappij website/

informatie over Onur Air : Chartermaatschappij website/

informatie over Pegasus Airlines : Chartermaatschappij website/

informatie over Sun Express : Chartermaatschappij website/

 

 

Turkse Charter

Wanneer er op uw boekingsbevestiging Turkse Charter vermeld staat, betekent dit dat uw

vlucht uitgevoerd zal worden door een van de volgende chartermaatschappijen:

Onur Air, Corendon, Pegasus Airlines, SunExpress, Freebird of Tailwind.

 

 

Chartermaatschappijen
Onze vluchten worden uitgevoerd door zowel Nederlandse als buitenlandse chartermaatschappijen. De vluchten van de buitenlandse chartermaatschappijen starten en eindigen in het buitenland. Hierdoor komt het bij buitenlandse chartermaatschappijen vaker voor dat er een ongunstig vluchtschema optreedt. Een chartermaatschappij heeft tevens het recht om tussen 0.00 en 24.00 uur op de dag van vertrek of aankomst te vertrekken. Het kan dus voorkomen dat u laat op de avond op uw eerste vakantiedag vertrekt en zeer vroeg in de ochtend op uw laatste vakantiedag in Nederland terugkeert. 
Chartervluchten vliegen in de meeste gevallen rechtstreeks naar de bestemming. Het kan echter voorkomen dat hiervan wordt afgeweken bijvoorbeeld bij onvoldoende bezetting en om technische redenen. Door onvoorziene omstandigheden of overboeking kan het soms voorkomen dat er een dag geschoven wordt.
 

 

Campingvluchten
Indien u alleen een vlucht heeft geboekt bij Saffier Vakantie, dus zonder accommodatie, dan dient u uw terugvlucht naar Nederland de dag voor vertrek te herbevestigen. Het kan namelijk voorkomen dat er kort voor vertrek een vluchtwijziging plaatsvindt. Voor het herbevestigen van uw vlucht kunt u contact opnemen met de lokale agent. Contactgegevens ontvangt u bij uw reisbescheiden. Indien u onverhoopt geen contact kunt krijgen met het desbetreffende kantoor kunt u contact opnemen met uw boekingskantoor in Nederland. Mocht u uw vlucht niet hebben herbevestigd en daardoor uw vlucht heeft gemist, dan kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld voor de daaruit voortvloeiende kosten.

 

Luchthavens & Inchecken
Saffier Vakantie biedt vliegvakanties aan met vertrek vanaf Amsterdam, Brussel, Eindhoven, Groningen, Maastricht en Düsseldorf. U dient uiterlijk 2 uur voor het vertrek van uw vlucht aanwezig te zijn op de desbetreffende luchthaven. In het hoogseizoen 3 uur voor vertrek aanwezig zijn. In de meeste gevallen sluiten de balies een half uur voor het vertrek van de vlucht. Wij raden u dan ook aan op tijd aanwezig te zijn. Voor extra informatie betreffende de luchthaven van vertrek verwijzen wij u graag naar het kopje "thuisblijvers". Bij sommige luchtvaartmaatschappijen kunt u eventueel online inchecken.

 

Reisduur

De reisduur wordt altijd vermeld in hele dagen waarbij, ongeacht de tijd van vertrek en aankomst, de eerst en laatste dag, zijn inbegrepen. Deze moeten immers ook voor de verzekering worden meegerekend. Indien u vanuit Nederland vertrekt om 23.00 uur en u reeds op uw laatste vakantiedag om 08.00 uur weer voet op Nederlandse bodem zet, terwijl u bijvoorbeeld 6 volle dagen op de bestemming verbleef, betreft het toch een 8-daagse reis.

 

Roken 
Op Nederlandse luchthavens geldt een rookverbod, enkele speciaal daarvoor ingestelde ruimtes uitgezonderd.

Tijdens de vluchten  geldt er een algeheel rookverbod.

 

 

Tussenlanding

Over het algemeen zijn chartervluchten rechtstreeks vluchten, echter kan het voorkomen dat u een tussenlanding maakt om passagiers te laten in- of uitstappen. Dit kan zijn op heen- en/of terugreis. Technische redenen en/of onvoldoende bezetting kan leiden tot het combineren van vluchten, waardoor een tussenlanding wordt gemaakt. Ook kan een tussenlanding noodzakelijk zijn voor een tankstop of door ongunstige weersomstandigheden.

 

Terugreis
De tijden van uw retourvlucht naar Nederland en de ophaaltijd van de transfer worden bekend gemaakt op het informatiebord van Saffier Vakantie of een informatiebord van het hotel in uw accommodatie. Houdt dit bord goed in de gaten in verband met eventuele wijzigingen. De tijden worden uiterlijk 24 uur voor vertrek kenbaar gemaakt. 

Vluchtschema

Wij kunnen cliënten er niet vaak genoeg op attenderen, dat het vluchtschema van een charter te allen tijde onder voorbehoud van wijzigingen is. Tijdens boeking kan een gepland vluchtschema worden opgevraagd. Hoewel de tijden op het ticket staan vermeld, kunnen onverwachte omstandigheden van technische of organisatorische aard aanleiding geven tot wijziging in vertrektijd, route, vliegtuigtype, luchtvaartmaatschappij, luchthaven, enzovoort. De verkeersleiders van de diverse luchtruimen bepalen wanneer welk vliegtuig een luchtruim mag passeren. Saffier Vakantie heeft hierop dus geen enkele invloed.

 

Verlies Bagage
Indien bij aankomst onverhoopt blijkt dat uw koffer niet is aangekomen dient u zich te melden bij een medewerker van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. Er wordt een PIR (Passenger Irregularity Report) rapport voor u opgemaakt waarvan u een kopie ontvangt. Indien uw koffer terecht is, wordt er zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen door de reisleiding. Om een gevonden koffer af te halen op de luchthaven dient u persoonlijk te komen en in het bezit te zijn van uw paspoort en het PIR rapport. 

 


 

GEZONDHEID

 

Doktersverklaring
Indien u onder regelmatige doktersbehandeling staat, adviseren wij u een doktersverklaring mee op reis te nemen. Deze doktersverklaring dient, bij voorkeur, opgesteld te zijn in het Latijns of Engels.

Leidingwater
Aangezien het in het zomerseizoen erg warm kan worden op uw vakantiebestemming raden wij u aan voldoende water te drinken om uitdroging te voorkomen. Het kraanwater in de meeste vakantiebestemmingen is niet drinkbaar en wij raden u daarom aan te allen tijde water uit verzegelde flessen te drinken.


Medicijnen
Wij raden u aan uw medicijnen tijdens de vlucht als handbagage mee te nemen. Tevens raden wij u aan om voldoende reserve medicijnen mee te nemen. Bij grote hoeveelheden medicijnen dient er een doktersverklaring, in het Engels, bijgevoegd te worden voor het geval er zich onverhoopt calamiteiten voordoen.

 

Vaccinaties
Hoewel vaccinaties voor Hepatitis A en DTP momenteel worden aangeraden voor een reis naar uw vakantiebestemming  is dit niet noodzakelijk of verplicht. Wij raden u aan om voor extra informatie contact op te nemen met uw huisarts of de GG&GD. 

 

 

Reisverzekering :

De reisverzekering die u via Saffier Vakantie afsluit, wordt ondergebracht bij Allianz Global Assistance Reisverzekeringen. Uw boekingsnummer is uw Allianz Global Assistance-boekingsnummer.

Meer informatie over kortlopende reisverzekering van Allianz Global Assistance klik hier

Annuleringsverzekering :

Voor de annuleringsverzekering die u afsluit via Saffier Vakantie is ook uw boekingsnummer uw Allianz GlobalAssistance-boekingsnummer.
Meer informatie over kortlopende annuleringsverzekering van Allianz Global Assistance klik hier

 

 

 

Fooien

Het wordt erg gewaardeerd als u een fooi geeft aan kamermeisjes, taxi- en buschauffeurs, kelners, animatieteams, kofferdragers etc. De mensen  verdienen aanzienlijk minder dan in Nederland. Het bedrag dat u geeft, is uw keuze.


Kledingadvies

Mensen die een moskee willen bezoeken, dienen gepast gekleed te gaan. Vrouwen moeten hun hoofd, schouders, armen en knieën bedekken. Mannen een lange broek en overhemd of T-shirt met lange mouwen. In het voor- en naseizoen koelt het ’s avonds nog af en als u een rondreis heeft geboekt, neemt u dan iets warms mee voor de avonden. Over het algemeen hebben hotels geen kledingadvies, maar de meeste hotels verwachten tijdens het diner de heren in een lange broek.

 

 

Voor- en Naseizoen

In het voor- en naseizoen is het mogelijk dat winkels, bars, uitgaansmogelijkheden en restaurants, aangepaste openingstijden hebben. Ook is het mogelijk dat deze voor een deel gesloten zijn. Het openbaar vervoer rijdt minder frequent in het voor- en naseizoen. De animatieteams in hotels zijn minder vaak aanwezig.

 


 

 

ACCOMMODATIE

 

Aankomst en vertrek

In de meeste gevallen kunt u uw kamer/appartement vanaf 16:00 uur betrekken. In drukke periodes is het mogelijk dat dit op een later tijdstip is. Het is een internationale regel dat u de accommodatie op de dag van vertrek tussen 10:00 uur en 12:00 uur verlaat. Houdt u er rekening mee uw appartement/kamer netjes achter te laten en eventuele openstaande rekeningen tijdig te voldoen.

 

All Inclusive formule

Veel accommodaties maken gebruik van een All Inclusive formule. Indien u een accommodatie op basis van All Inclusive heeft geboekt verwijzen wij u naar de desbetreffende beschrijving voor de tijden die het management hiervoor hanteert. Voor en na de aangegeven tijd dient u voor de consumptie te betalen.


Appartementen
Indien u een appartement boekt, dient u er rekening mee te houden dat de uitrusting van de kitchenette meestal beperkt is. Controleer uw appartement vooraf op eventuele gebreken en meld deze bij de receptie. U bent namelijk gedurende uw verblijf aansprakelijk en verantwoordelijk voor gebreken in het appartement.

 

Airconditioning

Een aantal accommodaties heeft airconditioning die centraal geregeld zijn. Deze zal over het algemeen functioneren in de warmste periodes en op die uren van de dag dat daar de meeste behoefte aan is. Een airconditioning, fan of ventilator is niet altijd geruisloos. In de meeste appartementen bevindt de airconditioning zich in de slaapkamers.

 

Beschrijving accommodatie

De beschrijving van de accommodatie is erg algemeen. Dit doordat de complexen in handen zijn van verschillende eigenaren. Accommodaties verschillen in inrichting en grote van kamer, dit ligt ook aan de ligging/bouw van een complex. De beschrijving die wij weergeven, zijn gebaseerd op een doorsnee inrichting. Een indruk van de accommodatie kunt u afleiden uit afbeeldingen. De afbeeldingen kunnen anders zijn dan de werkelijkheid, aangezien een afbeelding altijd een momentopname is en er in de tussentijd bv. renovaties hebben plaatsgevonden.

 

Balkon / Terras

In de meeste gevallen hebben de balkons te weinig ruimte om hier op te liggen/zonnen.

Over de grootte van de balkons kunnen wij geen verantwoordelijkheid aanvaarden omdat deze verschillen. Indien u een accommodatie boekt met een ‘Frans balkon’ dan gaat dit om een klein balkon zonder tafels en/of stoelen. In de tekst staat vaak terras of balkon vermeld.

 

Bouwactiviteiten

Het is mogelijk dat er tijdens uw vakantie bouwactiviteiten plaats vinden in de nabije omgeving van uw accommodatie. Wij kunnen geen invloed uitoefenen op accommodatieverschaffers waar wij geen contract mee hebben en met plaatselijke overheden. Enige overlast door bouwactiviteiten kan niet worden uitgesloten.

 

Consumpties
In de meeste hotels mogen er geen van buitenaf gekochte consumpties mee naar de kamer worden genomen. Hierop kan door de accommodatieverschaffer gecontroleerd worden.


Faciliteiten en entertainment

Bij de meeste beschrijvingen zijn faciliteiten en/of entertainment opgenomen. Er bestaat een mogelijkheid dat deze faciliteiten en/of entertainment in beperkte mate uitvoerbaar zijn in het voor- en naseizoen. Het animatiepersoneel spreekt veelal  Engels (tenzij anders vermeld)

 

Geluidsoverlast

De normen van geluidsoverlast zijn toleranter dan in Nederland. De meeste hotelbars sluiten pas wanneer de laatste gasten weggaan. Indien u gevoelig bent voor geluidsoverlast raden wij aan te kiezen voor een accommodatie zonder discotheek en/of bar en buiten het centrum. De accommodaties in het centrum zijn vaak gelegen in de nabije omgeving van restaurants, winkels en uitgaansmogelijkheden. De accommodatieverschaffer heeft beperkt invloed op luidruchtig gedrag van medevakantiegangers.

 

Kamerindeling

Indien u een 3 persoonskamer boekt, zal dit veelal een 2 persoonskamer met een extra bed inhouden. (tenzij anders vermeld) Dit extra bed is veelal een opklapbed. De ruimte bij een bezetting van 3 personen op een 2 persoonskamer is beperkt.




 

Maaltijden

De verzorging bij logies/ontbijt begint op de dag na aankomst en eindigt op de dag van vertrek met ontbijt. De verzorging bij half- en volpension begint met diner en/of lunch op de aankomstdag en eindigt met ontbijt op de dag van vertrek De verzorging bij All Inclusive begint vrijwel altijd vanaf het moment dat u bent ingecheckt en eindigt op het moment dat u uitcheckt. Indien u door een late aankomst in uw accommodatie een van de maaltijden of drankjes (bij All Inclusive) mist is hiervoor geen restitutie mogelijk.

De maaltijden in de meeste accommodaties worden in buffetvorm geserveerd.

Een ontbijt in een 1 tot 3 sterren hotel is meestal zeer eenvoudig en bestaat in de meeste gevallen uit brood, kaas, jam, thee en koffie. In een 4 of 5 sterren hotel zult u uitgebreidere buffetten terugvinden. Dit geldt uiteraard ook voor lunch/diner buffetten. De meeste lunch/diner buffetten bestaan doorgaans uit diverse salades, vlees of kip of vis met rijst of pasta en friet. Vanwege een lage bezetting kan een accommodatieverschaffer beslissen het buffet te laten vervallen. Er zal dan in een andere vorm voor een maaltijd gezorgd worden.

In het laagseizoen kan de variëteit van de drankjes en/of maaltijden minder groot zijn.

Indien u ontevreden bent over de maaltijden in uw accommodatie kunnen wij daar geen oordeel over geven daar smaak en kwaliteit persoonlijk zijn. Klachten betreffende de maaltijden worden niet in behandeling genomen bij Saffier Vakantie.

 

Nieuwbouw

Door weersomstandigheden en onvoorziene omstandigheden kan het voorkomen dat de accommodatie later opent dat in de publicatie vermeld staat. Het gaat hier altijd om een geplande openingsdatum. Houdt u er rekening mee dat een accommodatie dat net geopend is waarschijnlijk nog niet voor 100% af is, denkt u dan aan bv. winkels/ fitness/ jacuzzi.

 

Ongedierte

De temperatuur op uw vakantiebestemming kan zomers hoog oplopen, u kunt met ongedierte en de bestrijding ervan te maken krijgen. Dit is vaak niet het gevolg van onvoldoende hygiëne maar heeft te maken met klimatologische omstandigheden. Laat daarom etenswaren en zoete dranken niet achter op uw kamer, maar berg dit op in de koelkast. Meld dit ongenoegen bij de accommodatieverschaffer en/of de reisleiding.

 

Service

In de meeste accommodaties staat service bovenaan de lijst voor klantenbinding, maar hangt af van de luxe en de soort accommodatie.


Schoonmaak

Uw kamer/appartement wordt bij aankomst schoon opgeleverd. Uw kamer wordt 2 x per week schoongemaakt, uw appartement 1 x per week. De handdoeken worden 2 x per week gewisseld en het bedlinnen 1 x per week. Dit kan verschillen per accommodatie. Meld problemen met de schoonmaak en handdoeken/bedlinnen bij de receptie van uw accommodatie of bij de reisleiding.

 

Water- en stroomvoorzieningen

Water op uw vakantiebestemming kan schaars zijn.  Veel accommodaties maken gebruik van zonnecollectoren.

Zolang de zon schijnt zijn er geen problemen, maar bij minder goed weer kan de warmwatervoorziening in het gedrang komen. Noch de accommodatieverschaffer, noch de reisorganisatie kan voor de gevolgen hiervan aansprakelijk worden gesteld.

 

 

 

REISLEIDING

Op alle bestemmingen die Saffier Vakantie aanbiedt is Nederlands of Engels sprekende reisleiding aanwezig. U kunt te allen tijde bij de reisleiding terecht voor bijvoorbeeld het boeken van excursies, vragen, calamiteiten of ontevredenheden. Zij zullen er alles voor doen om u met raad en daad bij te staan en uw verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. Natuurlijk kunt u ook altijd contact opnemen met onze lokale agent ter plekke, vermeld in uw hotel voucher.

 

Excursies
Onze reisleiding biedt namens het lokale agentschap een brede variatie excursies aan. Deze excursies worden uitgevoerd door het lokale agentschap en niet door Saffier Vakantie of de reisleiding van Saffier Vakantie. De excursies vallen dan ook onder de aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid van het lokale agentschap. Er is een minimaal aantal deelnemers verplicht voor een aantal excursies. De excursie zal niet doorgaan als er niet genoeg deelnemers zijn.

 

Ontevredenheid / Klachten
Uiteraard doet Saffier Vakantie en het lokale agentschap er alles aan om uw vakantie zo voorspoedig mogelijk te laten verlopen. Het kan echter onverhoopt voorkomen dat op de bestemming of in de accommodatie klachten ontstaan. Indien u in samenspraak met de desbetreffende dienstverlener niet tot een bevredigende oplossing komt, neemt u dan zo spoedig mogelijk contact op met de reisleiding en meldt de klacht. Indien achteraf blijkt dat u dit niet gedaan heeft is Saffier Vakantie niet in de gelegenheid een klacht achteraf in behandeling te nemen. 
Als ook na bemoeienissen van de reisleiding de klacht niet naar tevredenheid is opgelost dient er een klachtenrapportage opgesteld te worden. Deze rapportage dient zowel door u als de reisleiding ondertekend te worden en met een begeleidend schrijven opgestuurd te worden naar e-mail adres  info@saffiervakantie.nl


Transfer
Bij aankomst op uw vakantiebestemming wordt u verwelkomd door de reisleiding van Saffier Vakantie. Zij begeleiden u naar de transferbus of taxi die u naar uw accommodatie brengt. Zoals onder het kopje "terugreis" vermeld zal de ophaaltijd voor de transfer retour naar de luchthaven vermeld worden op het informatiebord van Saffier Vakantie in de accommodatie.

Verlenging / Inkorting
Indien u uw verblijf in uw vakantiebestemming wilt verlengen, dient u rekening te houden dat bijkomende kosten ter plaatse moeten worden voldaan. Houdt er rekening mee dat er kosten worden gerekend voor het omboeken van een vlucht. Indien u uw verblijf wilt verlengen of wilt inkorten dient u contact op te nemen met de reisleiding of het lokale agentschap.

 

 

Geldteruggarantie
De geldteruggarantie is een nieuwe regeling. Voor pakketreizen en hotel only boekingen met vertrek in de zomer van 2021, geldt een geldteruggarantie. Indien uw reis naar aanleiding van een besluit genomen door het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken moet worden geannuleerd vanwege een negatief reisadvies omtrent het coronavirus (code oranje of code rood), ontvangt u het door u betaalde bedrag terug. Als ongeveer tien dagen voor vertrek code oranje of code rood geldt voor uw bestemming, kunt u kosteloos omboeken tegen de dan geldende websiteprijs of kunt u gebruik maken van de geldteruggarantie. De geldteruggarantie houdt in dat u geen waardebon zal ontvangen. Binnen twee weken na de annulering van uw reis zullen wij het bedrag terugstorten naar uw bankrekening. Dit bedrag is exclusief extra gemaakte kosten en verzekeringen.

Indien u de reis echter zelf besluit te annuleren, zullen de reguliere annuleringskosten van toepassing zijn. 

De geldteruggarantie geldt niet voor losse vliegtickets en zelf samenstellen (dynamic packages).

Indien u een last minute reis boekt en dus binnen 6 weken na boekingsdatum vertrekt, is de geldteruggarantie niet van toepassing. Dit houdt in dat u definitief op reis gaat.  


Belangrijke Corona Maatregelen Tijdens De Pandemie

Naar aanleiding van verscherpte maatregelen vragen wij uw aandacht voor het volgende.

PCR-test en aankomstregistratie Turkije
Heenreis
Voorafgaand aan de reis dient u een PCR-test te doen, die een negatieve testuitslag moet hebben en niet ouder dan 72 uur voor vertrek mag zijn. Het bewijs van de negatieve testuitslag moet u kunnen aantonen bij de incheckbalie op de luchthaven en bij de douane bij aankomst op de luchthaven in Turkije. Zonder dit bewijs wordt u geweigerd.

Daarnaast dient u 72 uur voor vertrek via onderstaande link zich per passagier te registreren bij de Turkse overheid. Na het invullen van dit online formulier moet u dit document uitprinten, meenemen naar de luchthaven en zowel bij de incheckbalie op de luchthaven als bij aankomst in Turkije bij de douane te laten zien.
https://register.health.gov.tr

Quarantaine   
Indien een persoon positief wordt getest op corona tijdens de vakantie, wordt deze persoon in quarantaine geplaatst in het hotel of in het ziekenhuis (afhankelijk van de ernst van de ziekte). Onze lokale agent zal deze persoon assisteren.

Terugreis
Ook voor de terugreis moet u zich op de bestemming opnieuw laten testen. Onze gids kunt u hierbij helpen. U dient het bewijs van de negatieve testuitslag bij u te hebben tijdens het reizen. Dit geldt voor de terugreis naar Nederland, België en Duitsland. 

Indien u terugvliegt naar Duitsland, moet u tevens minimaal 72 uur voor vertrek via onderstaande link het online formulier van de Duitse overheid invullen. Na het invullen van dit online formulier moet u dit document uitprinten, meenemen naar de luchthaven en zowel bij de incheckbalie op de luchthaven als bij aankomst in Duitsland bij de douane te laten zien.
https://www.einreiseanmeldung.de/#/

Mondkapje en 1,5 meter afstand
Alle passagiers zijn verplicht om tijdens het reizen een mondkapje te dragen en minimaal 1,5 meter afstand van elkaar te houden. Voor vluchten van en naar Duitsland is het dragen van een medisch mondkapje verplicht. Wij adviseren u om voldoende mondkapjes mee te nemen.

Handbagage
In verband met verscherpte regels mag bij sommige luchtvaartmaatschappijen als handbagage alleen een kleine handtas, laptoptas en babyvoeding meegenomen worden. Andere handbagage zoals trolleys en grote rugzakken etc. worden als ruimbagage ingecheckt.  

Hotels en faciliteiten
Wij willen u erop wijzen dat de faciliteiten bij de accommodaties beperkt of niet geopend kunnen zijn in verband met corona maatregelen. Sommige accommodaties zullen in de openbare ruimtes vragen om een mondkapje te dragen.

 

 

THUISBLIJVERS

Het is uiterst raadzaam de thuisblijvers op de hoogte te stellen van uw vluchtschema en de adresgegevens en het telefoonnummer van uw accommodatie. 
Voor aankomsttijden in Nederland kunnen thuisblijvers terecht op internet en teletekst. Tevens hebben alle luchthavens een telefoonnummer waarbij de aankomsttijden opvraagbaar zijn.

Amsterdam Airport Schiphol
Telefoon: 0900-0141
NOS Teletekst: Pagina 757 t/m 760
Pagina 762 t/m 763
Internet: Schiphol website


Eindhoven Airport
Telefoon : 040-251 61 42
NOS Teletekst: Pagina 761
Internet: Airport website


Maastricht Aachen Airport
Telefoon: 043-358 98 98
NOS Teletekst: Pagina 761
Internet: Airport website 

 

 

Rotterdam Airport
Rotterdam Airportplein 60
3045 AP Rotterdam

Telefoon (voor informatie): 
Tel       : 010 - 446 34 44
Fax      : 010 - 446 34 99

Internet Airport website